صادرات کالای ایرانی به چین از افغانستان هم کمتر است

به گزارش مجله روگذر، رایزن بازرگانی ایران در پکن گفت: چین بیش از 600 میلیارد دلار واردات دارد که فعالیت ما در این حوزه حتی از افغانستان هم کمتر است.

صادرات کالای ایرانی به چین از افغانستان هم کمتر است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سیدرضا سید آقازاده با بیان اینکه شرایط مالی ایران در دو سال گذشته برای چینی ها متفاوت تر از وضع کنونی بود ، اظها داشت : چینی ها برای حفظ بازار ایران باید کیفیت سرمایه گذاری و کالا و خدمات خود را افزیش دهند.

وی افزود: چین شریک اول 130 کشور است و با آمریکا 555 میلیارد دلار تجارت خارجی دارد که در بیشتر موارد به نفع چینی است و چین بر اساس صدور کالا با قیمت و کیفیت تعیین توانسته است در بازار مشتری داشته باشد.

رایزن بازرگانی ایران در پکن گفت : بیشتر کالاهای نامرغوب چینی به صورت قاچاق وارد می گردد اما کالاهای وارداتی از مرزهای رسمی، از استاندارد لازم برخوردار و مرغوب است.

سیدآقازاده افزود: بر اساس تفاهم نامه میان ایران و چین، موسسه نظارت بر قرنطینه و نظارت بر کالای چین، بر کالای صادراتی چین نظارت می نماید و از صادرات کالاهای بی کیفیت جلوگیری و آنها را از رده خارج نموده است البته با عادی شدن شرایط مالی، امکان برای قاچاق کمتر می گردد.

وی گفت: چین با یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت و درآمد سرانه 7 هزار دلار به تنهایی یک قاره و اقتصاد دوم جهانست که بر اساس قدرت برابری خرید قدرت اول مالی جهان محسوب می گردد.

سیدآقازاده با بیان اینکه چین منبع بزرگ سرمایه گذاری در جهانست ، افزود : سیاست چین این است که شرکت های این کشور را در فعالیت های خارجی از این کشور مشارکت دهد که فرصتی برای فعالان مالی ایران است.

وی با بیان اینکه چین بازار بزرگ کالای مصرفی، واسطه ای و سرمایه ای است، گفت: مشکل ما شناخت کم از بازار چین است و در محدوده ای خاص از بازار چین متمرکز شدیم و بیشترین تمرکز ما بر اساس خرید از این کشور است.

رایزن بازرگانی ایرانی در پکن گفت: مواد اولیه واسطه ای، مواد پتروشیمی و مواد معدنی بیشترین موارد صادراتی ایران را به چین تشکیل می دهد و دولت باید حمایت کند و اتاق ها، تشکل ها و اتحادیه های تولیدی و بازرگانی باید در این باره برنامه داشته باشند.

سیدآقازاده با بیان اینکه به شناسایی بیشتر بازار چین احتیاج داریم ، گفت: فقط شهر چونک چینگ چین بزرگترین شهر جهانست که 30 میلیون نفر جمعیت دارد و این شهر دو برابر پکن و پکن 8 برابر تهران وسعت دارد.

وی گفت: چین بیش از 600 میلیارد دلار واردات دارد که فعالیت ما در این حوزه حتی از افغانستان هم کمتر است.

رایزن بازرگانی ایران در چین گفت: اطلاعات جمع آوری شده از بازار چین را به سازمان توسعه تجارت می فرستیم تا در اختیار فعالان مالی قرار گیرد اما باید بدانیم بخش بازرگانی چین در ایران شامل 8 نفر است که یک ساختمان مستقل دارند اما ما چنین امکاناتی نداریم.

سیدآقازاده افزود: اگر در حوزه کشاورزی مزیتی داریم بر اساس مقررات واردات محصولات کشاورزی دامی، هر محصول باید ارزیابی ریسک گردد که 4 تا 10 سال طول می کشد و باید در این حوزه ها زودتر اقدام کنیم تا زودتر وارد بازار چین شویم.

وی گفت: در حوزه معدنی ظرفیت های خوبی برای صادرات داریم ضمن اینکه چینی ها هم مایل به سرمایه گذاری در این حوزه هستند و چین بزرگترین صادر کننده و وارد کننده ماشین آلات در جهانست که اگر بخواهیم در این حوزه ورود کنیم باید در ترکیب کالاهای صادراتی خود تجدید نظر کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 761

به "صادرات کالای ایرانی به چین از افغانستان هم کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات کالای ایرانی به چین از افغانستان هم کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید