ضرورت تدوین مقررات برای فراوری محصولات حوزه سلامت دیجیتال

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، با بیان اینکه سلامت دیجیتال یکی از ابعاد مهم حاکمیت در حوزه های کلیدی است که دولت باید خدمات رسانی کند، اعلام کرد: حوزه سلامت دیجیتال از جمله بحث های مهمی است که به عنوان یک اقتصاد عظیم خدماتی و بهداشتی به شمار می رود.

ضرورت تدوین مقررات برای فراوری محصولات حوزه سلامت دیجیتال

وی بیان نمود: در کشور ما حوزه توریسم سلامت، گردشگری سلامت، صادرات خدمات سلامت و بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است که فضای بسیار با کیفیتی را برای ارائه خدمات فراهم آورده است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکتهای فناورانه و فناوران توانسته اند تا کنون خدمات خوبی در حوزه سلامت ارائه نمایند، بیان نمود: اخیرا یکی از فناوران ایرانی یا فناوری شناختی سامانه ای را به عنوان الگوریتم آلزایمر ارائه نموده و توانسته سرمایه دو میلیون دلاری یک سرمایه گذار خارجی را جذب کند. این نشان می دهد که فناوران ایرانی می توانند سرمایه گذار خارجی را جذب نمایند.

ملکی فر با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در کوشش است که مقرراتی را در حوزه سلامت دیجیتال تنظیم کند، بیان نمود:فعالیت های وزارت بهداشت در این زمینه روی تنظیم مقررات، آئین نامه ها، بخش نامه ها و دستورالعمل ها است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: حوزه سلامت دیجیتال یک حوزه حساسی بوده که با سلامت مردم ارتباط دارد به همین دلیل نمی توانیم بدون مقررات به حوزه سلامت مردم با استارت آپها وارد شویم از این رو ضروری است که این مقررات وجود داشته باشد تا استارت آپها با توجه به این مقررات محصولات خود را ارائه دهند.

به گفته وی، بدین واسطه مردم با آرامش بهتری از این محصولات فناورانه می توانند بهره ببرند.

وی بیان نمود: ما در انتظار ابلاغ تصمیمات وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

ملکی فر با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، سال 96، هشتاد و شش استارت آپ در حوزه سلامت دیجیتال فعال بودند که این تعداد در سال 98 به 150 استارت اپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1238

به "ضرورت تدوین مقررات برای فراوری محصولات حوزه سلامت دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین مقررات برای فراوری محصولات حوزه سلامت دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید