عنادی: پنتاگون و CIA اخبار مربوط به امنیت آمریکا را کاملا مدیریت می کنند ، در تمام دنیا دروازه بانی اخبار مرسوم است

به گزارش مجله روگذر، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: انتشار اخبار قطره چکانی درخصوص حمله با هواپیمای نظامی آمریکا به سیاست های پنتاگون برمی گردد که ترجیح می دهد اخبار را کاملا مدیریت شده و با دروازه بانی دقیق انجام دهد.

عنادی: پنتاگون و CIA اخبار مربوط به امنیت آمریکا را کاملا مدیریت می کنند ، در تمام دنیا دروازه بانی اخبار مرسوم است

مراد عنادی کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در مورد اعلام اطلاعات قطره چکانی آمریکا پیرامون حمله به هواپیمای نظامی آمریکا توسط طالبان در استان غزنی افغانستان گفت: اساسا یک دروازه بانی رسانه ای که در رسانه های ایالات متحده وجود دارد که سطح آن را پنتاگون و CIA مشخص می کند.

وی ادامه داد: در مورد پوشش برخی رخدادهایی که امنیتی به حساب می آیند به رسانه های این کشور اعلام می گردد که چگونه به مخابره اطلاعات بپردازند و اطلاعات را کاملا قطره چکانی و دروازه بانی شده در اختیار آنها قرار می دهند.

عنادی افزود: نمونه های این اتفاق را چند وقت پیش در حمله ایران به پایگاه نظامی عین الاسد شاهد بودیم که بعد از حمله موشکی ایران ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت آمریکا هیچ تلفات انسانی نداشته است اما بعد از ده روز اولین آمار آسیب دیدگان مبنی بر ضربه مغزی ده نفر منتشر شد و چند روز بعد این آمار به 24 نفر رسید و بعد از آن آمار 64 نفری را نیز برای آسیب دیدگان سربازان آمریکایی در عین الاسد گفتند.

این کارشناس مسائل بین الملل شرح داد: در مورد هواپیمای جاسوسی آمریکا در افغانستان هم آمریکا هیچ اطلاعاتی را بروز نداد و بیشتر اخبار در حد برآورد ها باقی ماند این در حالی است که طالبان گفت این هواپیما یک هواپیمای پیشرفته آمریکایی بوده و سرنشینان آن افسران عالی رتبه CIA محسوب می شوند اما آمریکا در این خصوص فقط نام دو خلبان این پرواز را ذکر کرد.

وی با تاکید براینکه این فرایند بیانگر یک سیاست تدوین شده در مورد پوشش رخدادهای امنیتی در ایالات متحده است یادآور شد: پس از این اتفاق حتی خبر اسقاط دو هلی کوپتر آمریکایی در افغانستان نیز آمد، اما در این مورد نیز هیچ اطلاعاتی از رسانه های آمریکایی منتشر نشد.

عنادی ادامه داد: در مورد این اتفاق هم اگر خبری مخابره می گردد بیشتر در حد برآورد است و این به سیاست های پنتاگون برمی گردد که ترجیح می دهد اخبار را کاملا مدیریت شده و با دروازه بانی دقیق انجام دهد که این هم به نوعی به عملیات روانی آنها برمی گردد.

این کارشناس مسائل بین الملل در مورد اینکه ساز و کار مخابره اخبار در شرایط حیاتی و مهم به عهده چه نهاد و ارگانی در کشورهاست گفت: اساسا رسانه ها براساس حرفه ای گری خود در هر کشور در پوشش رویدادهای مربوط به امنیت ملی سعی می کنند ملاحظاتی را رعایت کنند و یک سری نکات هم از سوی نهادهای ذیربط در اختیار آنها قرار می گیرد.

عنادی در سرانجام خاطر نشان کرد: براین اساس و در همین چارچوب در تمام دنیا دروازه بانی اخبار مرسوم است اما نکته ای که در مورد آمریکا که مدعی مهد آزادی رسانه ها بودن است به نظر می رسد این است که در این گونه موارد اخبار به شدت رصد می گردد و کاملا در چارچوب هدف گذاری و سیاست گذاری تدوین شده و ابلاغ شده به رسانه ها منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 871

به "عنادی: پنتاگون و CIA اخبار مربوط به امنیت آمریکا را کاملا مدیریت می کنند ، در تمام دنیا دروازه بانی اخبار مرسوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنادی: پنتاگون و CIA اخبار مربوط به امنیت آمریکا را کاملا مدیریت می کنند ، در تمام دنیا دروازه بانی اخبار مرسوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید