قنادباشی: آمریکا و انگلیس دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند ، ایران پیغام آور اتحاد شیعه و سنی است

به گزارش مجله روگذر، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا و انگلیس درصددند که از یک طرف نقش خود را در ناآرامی های عراق پنهان نمایند و از طرف دیگر به دنبال بر هم زدن اوضاع داخلی عراق و لبنان و تاثیرگذاری در روابط دو کشور با جمهوری اسلامی هستند.

قنادباشی: آمریکا و انگلیس دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند ، ایران پیغام آور اتحاد شیعه و سنی است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد اظهارات سفیر انگلیس در عراق مبنی بر اینکه ایران از دخالت در امور داخلی عراق دست بردارد، گفت: چند روز قبل هم وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه در ناآرامی های عراق اتهام را متوجه ایران دانسته بود بر این اساس به نظر می رسد دو کشور آمریکا و انگلیس با این گونه اظهارات در حقیقت درصدد آن هستند که از یک طرف نقش خود را در ناآرامی های عراق پنهان نمایند و از طرف دیگر به دنبال بر هم زدن اوضاع داخلی عراق و لبنان و تاثیرگذاری در روابط دو کشور با جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اعتراف دوست و دشمن در تاثیرگذاری ایران در عراق و لبنان و قلع و قمع کردن تروریست ها در این دو کشور گفت: گذشته از آن نقش جمهوری اسلامی در وحدت عراق و لبنان غیرقابل چشم پوشی است و ایران در هر دو کشور پیغام آور وحدت میان شیعه و سنی بوده است.

قنادباشی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی در ایجاد امنیت منطقه ای پیرامون خود گفت: بسیاری از تحلیل گران در موضوع ناآرامی ها در عراق و لبنان معتقد بودند که تظاهرات مشروع مردم علیه فساد و بیکاری کلید واژه تمام این ناآرامی ها بود که البته با گذشت زمان اغتشاش گران بر این موج سوار شدند و سعی کردند فرایند تظاهرات را از فرایند مسالمت آمیز تبدیل به یک حرکت براندازانه نمایند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: تحقیقات نشان داد که دشمن محیط آماده و مسائل و فساد مالی را دست مایه خود قرار داد و از این شرایط به نفع خود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دشمن از این تجربه در تولد داعش نیز استفاده نموده بود، گفت: وقتی ماهیت داعش در منطقه کلید زده شد اهل سنت در ابتدا به این گروه پیوستند. مسئله مالی نیز در مناطق شیعه نشین دقیقا همین حکم را داشت.

قنادباشی ادامه داد: آمریکا در زمان جنگ سرد چند لشکر برای تاثیرگذاری داشت یکی ارتش آمریکا که در کشور ها مداخله می کرد و دیگری ارتش لیبرال که در انتخابات کشور ها برای قبضه کردن یک کشور در میدان حاضر می شد اینک که جنگ سرد تمام شده این دو راه چاره تاثیر خود را از دست داده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: لذا در کشور های اسلامی یه لشکر در منطقه توسط آمریکا ایجاد شده است که سربازان خود را از دنیا اسلام تامین می نماید ارتش اول همان گروه داعش است، ارتش دوم انقلاب های موسوم به انقلاب های رنگین است که افراد متفکر که اساسا اهل ریسک بالا نیستند به آن می پیوندند و ارتش سوم لشکر خشک مغزهاست که در حقیقت نسخه جدید شعبان بی مخ ها در ایران پهلوی هستند و آمریکا و انگلیس در حال استفاده از آن ها در منطقه است.

وی توضیح داد: در شرایط فعلی این لشکر انقلاب های رنگین است که در لبنان یکه تازی می نمایند و در عراق نیز هر سه لشکر به طور توأمان در حال گسترش و نفوذ هستند.

قنادباشی با اشاره به مصاحبه اخیر کلی نایت کرفت نماینده آمریکا در سازمان ملل مبنی بر اینکه ناآرامی های کلید زده شده در لبنان، عراق و سوریه و هر جایی که ردپایی از ایران وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت تا فشار حداکثری بر ایران جواب دهد، گفت: اساسا آمریکا و انگلیس نیز با فرافکنی به دنبال متهم کردن ایران هستند و این در حالی است که خانم کرفت در حقیقت از واقعیت پشت پرده در مصاحبه خود یعنی حضور آمریکا و انگلیس پشت پرده ناآرامی های عراق و منطقه پرده برداشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 700

به "قنادباشی: آمریکا و انگلیس دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند ، ایران پیغام آور اتحاد شیعه و سنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنادباشی: آمریکا و انگلیس دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و عراق هستند ، ایران پیغام آور اتحاد شیعه و سنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید