مذاکرات سطح عالی آمریکا و چین در روزهای آینده

به گزارش مجله روگذر، واشنگتن امروز، چهارشنبه اعلام نمود، آنتونی بلینکن و جیک سالیوان ظرف روزهای آینده با هیئت عالی رتبه چینی در آلاسکا دیدار خواهند کرد.

مذاکرات سطح عالی آمریکا و چین در روزهای آینده

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارند 18 مارس در شهرک انکوریج در ایالت آلاسکا نشستی با هیئت عالی رتبه چینی داشته باشند که شامل یان تزیچی، مدیر کمیته مرکزی امور خارجه و وانگ یی، وزیر خارجه چین خواهد بود.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات اضافه کرد: دو هیئت آمریکایی و چینی طیف وسیعی از مسائلرا برگزار خواهند کرد. این نشست بعد از سفر آنتونی بلینکن و سالیوان به ژاپن و کره جنوبی برگزار خواهد شد؛ دو کشوری نزدیک ترین هم پیمانان منطقه ای آمریکا هستند.

این مذاکرات در نوع خود بعد از گذار قدرت به جو بایدن و ترک کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ برای اولین بار بین دو طرف برگزار می گردد.

بایدن قبلا به کشورهای غربی و کشورهای هم پیمانش نسبت به رقابت استراتژیک قطعی و طولانی مدت با چین هشدار داده بود.

وانگ یی نیز گفته است چین برای مذاکره با آمریکا در جهت خدمت به منافع بشریت کوشش می نماید و نمی خواهد طرف آمریکایی را به چالش بکشد. پکن علت تنش بین دو طرف را تدابیر دولت ترامپ می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1605

به "مذاکرات سطح عالی آمریکا و چین در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات سطح عالی آمریکا و چین در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید