مذاکره و جهاد دو بال کشور برای عبور از شرایط فعلی است

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکره و جهاد مکمل یکدیگرند و به مانند دو بالی است که می تواند کشور را از شرایط فعلی عبور دهد.

مذاکره و جهاد دو بال کشور برای عبور از شرایط فعلی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز آدینه طی سخنانی در کنگره حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه فعالیت ها و کارهای سیاسی از پایه های مردمسالاری دینی است، بر لزوم حضور احزاب در انتخابات و فعالیت های سیاسی تاکید نمود و گفت: حزب می تواند در تمامی زمینه ها به دوام مردمسالاری دینی یاری کند. حزب آموزشگاهی است که افراد سیاستمدار از آن بیرون می آیند و در واقع حزب برای آگاهی، روشنگری و بیداری است.

وی اضافه کرد: حزب و تشکل سیاسی برای راهنمایی آرای مردم در انتخابات و انتخاب افراد شایسته مفید است و دوام مردمسالاری دینی الزاماتی دارد که این الزامات توسط تشکل های سیاسی دوام پیدا می نماید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر تقویت احزاب جهت حضور فعالانه در مناسبت های سیاسی گفت: احزابی که روبروی هم قرار می گیرند جامعه را دچار تشنج می نمایند و به تعبیر حضرت امام اگر احزاب به دشمنی و تقابل بپردازند، یک خودکشی سیاسی است.

رضایی ادامه داد: برهمین اساس اگر اصلاح طلب ها واصولگراها، چپ ها و راست ها به رقابت هم بروند جامعه نفع می برد و اگر به دشمنی هم بپردازند، جامعه متضرر می شود و باید مرز دشمنی و رقابت را حفظ کرد.

رهبری نبود احزاب جامعه را متلاشی می کردند

وی با ابراز تاسف از اینکه اساس شکل گیری احزاب در ایران از همان ابتدا در جهت دشمنی با هم بوده است، گفت: علت این کار این بوده که استعمار این نقشه را کشیده بود. استعمار به دنبال قراردادن شیعه و سنی، حوزه و دانشگاه در مقابل هم بوده است و احزابی که در این چارچوب تشکیل شده اند به دوره مشروطه برمی شود که در خاتمه گلاویز می شوند که این حادثه هم بارها در جمهوری اسلامی رخ داد و اگر امام و رهبری نبود احزاب می توانستند جامعه را متلاشی نمایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تفکیک رقابت و دشمنی بین احزاب اظهار داشت: احزاب به جای دشمنی با یکدیگر باید رقابت نمایند، چرا که رقابت موجب پیشرفت جامعه و دشمنی باعث پسرفت جامعه می شود.

رضایی با طرح این سوال که آیا سیاستمداران و سیاسیون ما به اندازه کافی تربیت شده اند که مرز رقابت و دشمنی را از یکدیگر تفکیک نمایند، اظهار داشت: مهمترین مشکل احزاب در ایران این است که باید از این مرحله عبور نمایند و به جلو بروند. اما متاسفانه چون فرهنگ جامعه ما به دنبال قهرمان پروری و قهرمان سازی است، بیشتر بر احساسات متکی شده است.

وی برهمین اساس توضیح داد: فرهنگ جامعه فرهنگی است که از درگیری و منازعه استقبال می نماید و این نیز به خاطر فشار 200 ساله استعمار بر ملت ایران است که وضعیت فرهنگی جامعه را به این صورت درآورده است که اگر کسی در فعالیت های سیاسی صدایش را بلند کند و حرف های احساسی برزبان بیاورد از او استقبال بیشتری می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید فرهنگ جامعه به سمتی برود که واقعیت، عقلانیت و منطق را بپذیرد و از رویاها و حرف های خلاف و احساسی پرهیز شود، از سردادن شعارهای احساسی و بی معنی انتقاد کرد و گفت: حقیقتا حاشیه ها وقت و انرژی ما را می گیرد و این در حالی است که مخالفان و دشمنان ما گاز خود را گرفته و به سرعت هوا جلو می روند و همین نیز کافی است و احتیاج به حمله آمریکا نیست.

به گفته رضایی تخریب ها و دشمنی ها بیشتر از تهدید خارجی شده است و خودزنی ها و خود تحریمی ها بیشتر از تحریم های خارجی سد راه ملت است.

وی در ادامه در بخش دیگری ازسخنانش به وضعیت مالی کشور اشاره نمود و با بیان اینکه در سه و چهار سال پیش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران به این شکل نبود، گفت: ما در مقطعی پولهایمان را به راحتی جابه جا می کردیم. نفت خود را می فروختیم و پول آن را به حساب ما واریز می کردند، اما اکنون نفت می فروشیم هندی ها می گویند ما نمی توانیم پول شمارا بدهیم که اگر بدهیم شورای امنیت سازمان ملل شرکتهای ما را تحریم می نماید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حتی بعضا رفتند و گفتند که حداقل پول ما را به یک بانک ژاپنی بریزید که حاضر نشدند این کار را هم انجام دهند.

رضایی ادامه داد: وقتی تجارت کشور اشغال می شود فرقش با اشغال خرمشهر چیست؟ بی خیالی و بی تفاوتی در کشور نباید رواج یابد. چرا جهاد و دفاع صورت نمی گیرد؟ آمپولهای بی تفاوتی جامعه را از احساس مسئولیت باز داشته است و این در حالی است که کشور ما در شرایط تحریم به سر می برد و با یک جنگ تمام عیار مالی روبرو هستیم و آیا ما جنب وجوش اشغال خرمشهر را در کشور می بینیم.

وی با بیان اینکه باید بیدار شویم جناح ها، احزاب و سیاستمداران ما مردم را به جهاد فرا بخوانند، گفت: امروز درگیر یک جنگ مالی هستیم و باید جهاد مالی باشد باید قدر فرصت ها را بدانیم و همه جناح ها و احزاب سیاسی در این جهت حرکت نمایند.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکایی ها هم به وسیله مذاکره و هم به وسیله عدم مذاکره می توانند وارد ایران شوند که اگر هوشیار نباشیم آنها این کار را می نمایند. ما باید در این فعالیت های سیاسی هوشیاری و تدبیر لازم را داشته باشیم.

رضایی با طرح این سوال که آیا ما براساس خطوط رهبری که در مذاکره و یا عدم مذاکره با آمریکا حرکت می کنیم یا براساس دید و برداشت خودمان حرکت می کنیم، گفت: تبدیل کردن حاشیه به متن بزرگترین معضل جامعه ماست. باید متن مهم باشد که اگر رعایت نکنیم فرصت ها را از دست داده ایم.

وی برهمین اساس مهمترین متن جامعه را مسئله اقتصاد دانست و با تاکید بر تحول اساسی در اقتصاد کشور گفت: مذاکره و جهاد باید مکمل یکدیگر باشند و این دو بالی است که ما را می تواند از شرایط فعلی عبور دهد. یعنی دیپلماسی و اقتصاد مقاومتی را هماهنگ و با قدرت پیش ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش توضیح داد: احزاب باید از حاشیه دور باشند و به متن جامعه بپردازند. آنهایی که دنبال قدرت هستند عمدتا به سراغ حاشیه ها می روند اما حزب اسلامی ایران زمین باید به متن انقلاب توجه کند و پیشرفت و تعالی کشور را مورد توجه قرار دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 385

به "مذاکره و جهاد دو بال کشور برای عبور از شرایط فعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره و جهاد دو بال کشور برای عبور از شرایط فعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید