موافقت اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس

به گزارش مجله روگذر، سران اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه موافقت خود با تحریم نظام بلاروس را اعلام کردند.

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس

با ما سفر کنید و با قیمت تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با تحریم نظام بلاروس به ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو موافقت کردند.

موافقت اروپا با تحریم نظام بلاروس در راستای ادامه مداخله گری در امور داخلی این کشور به شمار می آید.

اتحادیه اروپا لوکاشنکو، رئیس جمهور منتخب بلاروس را به عنوان پیروز انتخابات به رسمیت نشناخته و در ادامه از برخورد دولت بلاروس با معترضان انتقاد نموده است.

پیش تر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در ادامه مواضع مداخله جویانه خود درباره بلاروس با رهبر مخالفان این کشور ملاقات نموده بود.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه اوت در بلاروس که به پیروزی لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا منتهی شد موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاده که همچنان ادامه دارد.

تیخانوفسکایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات تنها 10.12 درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد، اما تا به امروز نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

تیخانوسکایا بعد از شکست در انتخابات به کشور لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره تقلب در انتخابات، در حال رایزنی و ملاقات با مقام های آمریکایی و بعضی کشور های اروپایی علیه لوکاشنکو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1282

به "موافقت اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت اتحادیه اروپا با تحریم بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید