هند هفته جاری پرداخت پول نفت ایران به وسیله ترکیه را متوقف می نماید

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران : یک مقام مطلع در وزارت نفت هند گفت با شروع دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران از 18 بهمن، دولت هند این هفته پرداخت پول نفت ایران به وسیله هالک بانک ترکیه را متوقف خواهد نمود.

هند هفته جاری پرداخت پول نفت ایران به وسیله ترکیه را متوقف می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، همزمان با شروع دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران از 18 بهمن، دولت هند این هفته پرداخت پول نفت ایران به وسیله هالک بانک ترکیه را متوقف خواهد نمود.

یک مقام مطلع در وزارت نفت هند گفت: مطمئنا ما مجبور خواهیم شد پرداخت پول نفت ایران به وسیله یک کشور ثالث را از 6 فوریه متوقف کنیم.

هند از جولای 2011، 55 درصد پول نفت ایران را به وسیله هالک بانک ترکیه و به یورو پرداخت می کرد. ما بقی طلب نفتی ایران به روپیه در بانک یو سی اوی هند سپرده گذاری می شد.

این مقام هندی اضافه کرد، هرچند پرداخت به یورو متوقف خواهد شد، اما هند پرداخت پول نفت ایران به روپیه را ادامه خواهد داد.

تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا که از 6 فوریه به اجرا در خواهد آمد، بانک های خارجی را از انتقال پول نفت از کشورهای وارد کننده به ایران ممنوع می سازد.

این بدان معناست که ایران مجبور خواهد شد تا درآمدهای نفتی خود را در بانک های داخلی کشورهای وارد کننده سپرده گذاری کند. تهران تنها می تواند از این حسابها برای خرید کالاها و خدمات مجاز نظیر مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

مقام هندی در ادامه گفت: هنوز حدود 1.2 میلیارد دلار از پول ما در حساب هالک بانک باقی مانده است. این مبلغ برای پرداخت پول نفت خریداری شده از ایران در دو ماه آینده کفایت می نماید.

بر اساس این گزارش از ماه مارس به بعد، هند مجبور خواهد شد کل پول نفت ایران را به روپیه بپردازد.

80

منبع: تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 668

به "هند هفته جاری پرداخت پول نفت ایران به وسیله ترکیه را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند هفته جاری پرداخت پول نفت ایران به وسیله ترکیه را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید