واکنش کرملین از تشبیه حکومت پوتین به دوره استالین

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، تشبیه دوره حکومت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دوره حکومت ژوزف استالین دومین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که به دیکتاتوری ظالم مشهور است را بی نزاکتی خواند.

واکنش کرملین از تشبیه حکومت پوتین به دوره استالین

تاس، دمیتری پسکوف در واکنش به اینکه می توان دوره حکومت پوتین را نئواستالینسم خواند اضافه کرد: ما این گونه مقایسه کردن را بی نزاکتی و در واقع نادرست می دانیم.

ژوزف استالین از ماه آوریل 1922 تا ماه مارس 1953 رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود و در دوره حکومت وی مخالفان دولت بشدت سرکوب شدند و صدها هزار نفر تنها به دلیل ارایه گزارش های مردمی در خصوص مخالف بودن آنان با استالین، روانه زندان های سیبری شدند و مورد تسویه حساب های سیاسی قرار گرفتند با این حال در همین دوره بود که بسیاری از زیرساخت های فعلی روسیه امروزی از جمله بزرگ راه ها، برج های مشهور مسکو، مترو و بسیاری دیگر بدست آمد.

سازمان های اطلاعاتی خارجی در روسیه فعالند

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت که عوامل سازمان های اطلاعاتی خارجی در قلمرو روسیه به صورت فعالانه فعالیت می کنند اما واحدهای ضداطلاعات روسیه بطور گسترده با عوامل اطلاعاتی خارجی مبارزه و مقابله می کنند.

به گفته پسکوف، روسیه در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی و آمریکا، تصورات واهی و مبالغه آمیز درخصوص فعالیت جاسوسان خارجی ندارد.

کرملین لغو محدودیت تلگرام را مثبت میداند

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که لغو محدودیت ها برای فعالیت شبکه اجتماعی تلگرام در روسیه را مثبت می بینیم ضمن اینکه در زمان حاضر تلگرام در چارچوب قوانین روسیه در این کشور فعالیت می کند.

تنها راه چاره مسائل لیبی صلح است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه تنها راه چاره مسائل لیبی حل و فصل صلح آمیز اختلافات است، اظهار داشت: در نشست شورای امنیت روسیه نیز در این خصوص بحث شد و بر غیرجایگزین بودن راه چاره صلح آمیز در لیبی تاکید شد.

لیبی از سال 2011 میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش های سیاسی و درگیری های نظامی بسیار گسترده ای روبه رو بوده است.

این کشور در نهایت به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست السراج بر سر کار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز حفتر بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می شود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1168

به "واکنش کرملین از تشبیه حکومت پوتین به دوره استالین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کرملین از تشبیه حکومت پوتین به دوره استالین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید