وزیر دفاع ترکیه: خواستار خاتمه صلح آمیز تنش اوکراین-روسیه هستیم

به گزارش مجله روگذر، وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر لزوم سرانجام یافتن مسالمت آمیز تنش های اوکراین و روسیه، گفت آنکارا نیز هر حمایتی برای گفت وگوی دو طرف لازم باشد ارائه می کند.

وزیر دفاع ترکیه: خواستار خاتمه صلح آمیز تنش اوکراین-روسیه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه خواستار پایان صلح آمیز برای تنش های اخیر در شرق اوکراین شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آکار در نشست ویدئوکنفرانسی با مقام های ارشد ارتش ترکیه گفت آنکارا تمایل دارد پایان تنش ها بین روسیه و اوکراین، مسالمت آمیز و بی درنگ باشد.

وی در این باره شرح داد: همانطور که همیشه گفته ایم، ما خواستار پایان صلح آمیز تنش روسیه و اوکراین با رعایت تمامیت ارضی در چارچوپ قوانین بین المللی هستیم.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه شرح داد: به همین منظور، ترکیه تمام روش های حمایتی از دو طرف را ارائه می کند تا گفت وگوها برگزار شود. گفت وگو باید انجام شود تا این مشکل از طریق روش های مسالمت آمیز، هرچه سریعتر حل شود.

به نوشته آناتولی، آکار با تاکید مجدد بر اینکه ترکیه الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را هنوز نپذیرفته، افزود: آنکارا قویاً نگران سلامتی و آینده تاتارهای کریمه در منطقه است.

اوکراینی ها از چند روز قبل، روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می کنند.

کی یف چندی پیش کمک نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز امروز در مصاحبه با شبکه الجزیره، ضمن تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می کنند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1660

به "وزیر دفاع ترکیه: خواستار خاتمه صلح آمیز تنش اوکراین-روسیه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: خواستار خاتمه صلح آمیز تنش اوکراین-روسیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید