تور آفریقای جنوبی: گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی

به گزارش مجله روگذر، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در مصاحبهی تلفنی با خانم پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی پیرامون روابط و همکاری های دوجانبه بین المللی به مصاحبه و گفتگو پرداخت.

تور آفریقای جنوبی: گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، در این تماس تلفنی موضوعات مختلف از جمله برگزاری دهمین کمیته سیاسی در سطح معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در تهران، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور در سطح وزرای امور خارجه دو کشور، ملاقات رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از آن کشور و سایر موضوعات مورد علاقه مورد تبادل نظر نهاده شد.

خانم پاندور هم ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر اهمیت توسعه مناسبات دو جانبه و علاقه آفریقای جنوبی در این خصوص تاکید کرده و به همین دلیل به سفر رئیس جمهور کشورمان به پرتوریا و بعلاوه برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک که به میزبانی آفریقای جنوبی طی شش ماهه اول سال 2022 قرار است در پرتوریا برگزار گردد، اشاره نمود.

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از این موضوع، بر تشکیل کمیته های فرعی سرمایه گذاری، انرژی و بهداشت و بعلاوه در دستور کار قرار دادن زمینه های مورد علاقه طرفین جهت همکاری و در راستای توسعه مناسبات تجاری و مالی توضیح داد.

طرفین در سرانجام بر تقویت همکاری در زمینه های بین المللی و منطقه ای تاکید کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1869

به "تور آفریقای جنوبی: گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید