یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل

به گزارش مجله روگذر، عکس های این هفته نشنال جئوگرافی ما را از دل غارهای ایسلند به گوش سپردن به نجوای مه در دل جنگل های فنلاند دعوت می نماید.

یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل

نشنال جئوگرافی در عکس های این هفته خود، عکس هایی زیبا از یک غارنورد جوان و بسیار شجاع، یک گروه سافاری در پارک سرنگتی، شنا در میان نهنگ های عنبر نیمه خواب، مه صبحگاهی در اطراف کوه های کالیفرنیا، گاوهای مشک و درختان غان در فنلاند را به نمایش می گذارد.

غارنورد شجاع

یک مکتشف جوان خود را برای یک غارنوردی در ایسلند آماده می نماید. هلن باربارا، عکاس، می گوید:

من این عکس را درست پیش از ورودمان به غار گرفتم. او کاملا آماده و بی باک بود. اما من چندان مطمئن نبودم.

سافاری در سرنگتی

یک گروه سافاری در پارک ملی سرنگتی در تانزانیا از کنار چند فیل عبور می نمایند. تقریبا 80 درصد فیل های کشور در این پارک زندگی می نمایند اما جمعیت آن ها بخاطر شکارچیان غیرقانونی که در پی عاج هستند در خطر است.

شنای علمی

این نهنگ های عنبر زمانی که به طور کامل عمودی می ایستند نیمه خواب هستند و تکان می خورند. یک فری دایور (غواصی که برای غواصی از هیچ امکاناتی استفاده نمی نماید) بدون استفاده از هیچ امکاناتی برای تنفس، برای تحقیقات علمی به زیر آب می رود و بین این نهنگ ها شنا می نماید.

مه صبحگاهی

با استفاده از نوردهی طولانی (long exposure) از مه صبحگاهی اطراف کوه Tamalpais در شهرستان مارین، کالیفرنیا، عکاسی نموده اند. این منطقه به طور معمول در ماه های تابستان مه آلود است، زیرا هوای گرم داخل شهر و هوای سردی که از آب ها برمی خیزد با هم برخورد می نمایند.

گاو مشک نیرومند

گاو های مشک در پارک ملی Dovrefjell در نروژ هنگام غروب درخشان شده اند. سم های این پستانداران به آن ها این قابلیت را می دهد تا در برف از صخره ها بالا فرایند.

درختان غان

مه در میان درختان غان، در یوئنسو، فنلاند، نجوا می نماید. این عکس تصویری مناسب برای شهری است که منزلگاه سازمان جنگل اروپایی است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2046

به "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از یک غارنوردی خطرناک تا گوش سپردن به نجوای مه در جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید